Pot po Golteh je pot do vašega notranjega miru in svobode

Kako do Krajinskega parka Golte?

Znameniti in zaščiteni Krajinski park Golte se nahaja v samem osrčju Savinjske in svojim obiskovalcem nudi obilico naravnih zanimivosti v vseh letnih časih. Do Golte lahko dostopate z nihalko ali pa po cesti z avtomobilom. Tega lahko parkirate na velikem parkirišču v bližini Hotela Montis. Če pa si želite doživeti zares pravo avanturo v neokrnjeni naravi, pa vam svetujemo, da se na svojo Pot po Golteh odpravite z najdaljšo slovensko nihalko Žekovec. Ta vas v zgolj 8 minutah pripelje na sam vrh planote, od koder že lahko uživate v prekrasnem razgledu.

Ne glede na to, ali prihajate iz ljubljanske ali mariborske strani, na avtocesti izberete izvoz za Šentrupert, Mozirje, Logarska dolina, Golte. Zapeljemo se vse do Mozirja, kjer v krožnem križišču skrenete desno in sledite oznakam za Golte. Že takoj po prihodu iz Mozirja vas bodo dobro vidne oznake za nihalko usmerile levo do velikega parkirišča (Radegunda). Tu pustite svoj osebni avtomobil, kupite vozovnico in užitek se lahko začne.

Pot po Golteh.

Tako v poletnem kot zimskem času vam ta alpska planota nudi obilico nastanitev, rekreacijskih možnosti in drugih aktivnosti, ki vam bodo pomagale pri popolni sprostitvi vašega telesa in duha. Vendar pa se prav nič ne more kosati s pristnim stikom z naravo, zaradi česar so Golte še toliko bolj priljubljene med obiskovalci. Na voljo so vam namreč številne označene pohodniške poti, med katerimi je večina primerna tudi za manjše otroke in celo za vožnjo z otroškim vozičkom. Za potepanje in raziskovanje vam bo zadostovala običajna pohodniška oprema in nahrbtnik z vodo. Sendviče pa raje postite doma in si privoščite razvajanje ob slastni kulinariki, ki jo za vas pripravljajo v kočah ob poteh – nikakor ne zamudite božanskih cmokov v priljubljeni Mozirski koči.

Ena izmed najbolj priljubljenih poti je zagotovo krožna Pot po Golteh, ki vam bo v dobrih dveh urah in pol hoda razkrila marsikatere skrivnosti, ki jih varuje ta čaroben okoliš – uživate lahko ob opazovanju dišečih cvetic, zanimivih živali in se ob tem prepustite zvokom ptičjega petja. Pot velja za lahko, na račun postopnega vzpenjanja pa prehodite 400 metrov višinske razlike.

Pohodniki, ste pripravljeni?

Pot po Golteh se prične le nekaj korakov od Hotela Montis, kjer vas smerokaz napoti proti pašni ograji in umetno narejenem hudourniku. Svoj pohod nadaljujete po kolovozu, vse do gozdne ceste, ki kmalu zavije in se začne vzpenjati. Ta nato na vrhu zavije levo in vas vodi do razpotja, ki leži nekoliko pred začetkom sedežnice. Nadaljujete po spodnji poti, ki kmalu za sedežnico zavije levo in se ponovno začne vzpenjati. Sam vzpon vam bo ponudil tudi vpogled v slovensko zgodovino, saj boste lahko ob poti naleteli na spomenik NOB.

Od tu nadaljujete desno in po kratkem vzponu prispete na priljubljen razgledni vrh Medvedjak. Tu se ustavite, zadihajte svež gorski zrak in nekaj trenutkov namenite spektakularnemu razgledu. Svojo pot nato nadaljujete po razglednem grebenu, ki se začne počasi spuščati in vas vodi do umetnega jezera, ob katerem stoji koča Trije Ploti – je že čas za malico?

Nato nadaljujete svoj vzpon na manjši hribček, na vrhu katerega zavijete levo na brezpotje, kjer lahko svoje noge odpočijete med sedenjem na klopi. Med opazovanjem razgleda pa se lahko popolnoma brez slabe vesti zatopite v svoje misli. Seveda pa lahko naredite tudi kakšno odlično fotografijo, ki vam bo služila kot dragocen spomin na odlično popotovanje. Nadaljujete desno navzdol po nekoliko slabše vidni stezici. Vendar že zelo kmalu naletite na kolovoz, ki pripelje do pastirske koče Stari stani. Tudi tu vas prijazni domačini razvajajo z okusnimi dobrotami.

V nadaljevanju se pot usmeri levo navzdol na stezico, ki vodi skozi gozd do travnika. Tu zopet sledi krajši vzpon. Jasne oznake vašo pot usmerjajo levo navzgor in kmalu boste prišli do klopi pri Jezercih. Spustite se do jezerca in nadaljujete rahlo desno. Nato zavijete levo na pot in se sprehodite čez gozdiček. Gozdna pot se kmalu spremeni v kolovoz, ki po krajšem spustu pripelje na razpotje. Tu izberete levo pot, ki vodi do planine.

Naravne lepote na poti.

Že kmalu boste zagledali oznako za znamenito in obiska vredno Mozirsko kočo. Tam se spustite ostro desno, pot pa se začne počasi spuščati. Kmalu se Pot po Golteh usmeri desno in že po nekaj korakih pridete do jame Ledenice. Nadaljujete po kolovozu in kmalu vas bo pozdravila kapelica, ki napoveduje bližino Mozirske koče – tu si lahko privoščite razvajanje vaših brbončic. Ko se okrepčate pa pot zavije in se začne vračati proti izhodišču. Po krajšem vzponu vas pripelje do Alpskega vrta, ki v sebi skriva številne ogrožene, zdravilne in druge rastline in zelišča. Svoj pohod nadaljujete po cesti, vse do Hotela Montis, kjer se vaša krožna pot zaključi, vi pa ponovno v sebi začutite mir in svobodo.